CFR- Istorie și cotidian

29 iunie 2020 Andrei Slavuteanul Istorie

060-EA-029. O locomotivă cu o multitudine de particularități frumoase. Circulă și astăzi, din primele clipe ale existenței sale și până acum fiind în slujba depoului CFR Brașov. Iată un exemplu foarte bun de istorie și cotidian-EA 029!

În perioada titularizării, EA 029 era poreclită “Săgeata Carpaților” ca ulterior datorită nichelării numerelor să primească porecla de…“Nichelina”. Tot în perioada titularizării era una din cele mai bune locomotive existente la CFR, cu multe echipamente ASEA fiind dotata cu goarne americane alături de 004, 013, 023 si 030.

Este PRIMA LOCOMOTIVĂ modernizată cu echipament ICOL la ELECTROPUTERE Craiova împreuna cu EA1 122. Acest lucru s-a realizat în 2004 la reparația tip RGg. Inițial 029 avea câte un far central de producţie General Electric la fiecare cabină fiind de asemenea PRIMA LOCOMOTIVĂ electrică cu pantografe de viteză cu sănii duble . Așadar 029 ”a dat startul ” modernizării cu ICOL fiind prima de acest fel dar și prima cu pantografele mai sus menționate.

029 a fost de asemenea PRIMA LOCOMOTIVĂ fabricată de Electroputere Craiova CLASA 41 (EA1), deci construita pentru viteza maximă de 160 km/h. EA 029 este și PRIMA LOCOMOTIVĂ modificată cu far central cu trei focuri.

ISTORIA consemnează că EA 029 a tractat primul tren electric de la Brașov la Sighișoara și de două ori trenul prezidențial. În 1985 a suferit un accident grav din fericire fiind reparată în scurt timp astfel încât a revenit pe drumurile patriei. În noiembrie anul trecut EA 029 a fost avariată după ce a lovit o basculantă plină cu piatră între Teiuș și Aiud în timp ce tracta trenul R 3085. Deși primul vagon a fost extrem de avariat, EA 029 nu a fost deteriorată atât de tare astfel încât a revenit imediat după.

O vedem și astăzi așa cum a fost dintotdeauna..în slujba CFR, gonind pe drumurile de fier ale României, fiind după cum spuneam o reprezentare deosebită a ceea ce vrem și noi să transmitem și promovăm: istorie și cotidian.

Sursa foto în Azuga: EA-029 cu IR473-2 Budapest Keleti – București Nord, septembrie 2018, CFR-Istorie și cotidian

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2020 . Designed by: Livedesign