Inițiativa pentru Muzeul Transportului Bucureștean

15 iunie 2020 Andrei Slavuteanul Istorie
Inițiativa pentru Muzeul Transportului Bucureștean – sursa

Dăm startul unei serii de articole dedicate unuia din tramvaiele de referință pentru #București. Cu toții știm de tramvaiele dublu-articulate V3A, încă prezente pe străzile capitalei. Însă, noi ne întoarcem atenția către „fratele mai mic” al său, dispărut în urmă cu 10 ani. #V2AHistoryWeek debutează cu o ediție specială de #MuseumMonday.

În vara anului 1982 este construit tramvaiul cu numărul de fabricație 00382/1982. Era de tip V2A, având doar două secțiuni, unite printr-o singură articulație. Nu era conceput pentru #muzeu (cu toate că era aparte), ci era construit special pentru prezentări interne și internaționale, având statut de „tramvai de protocol”. Era dotat cu podea cu mochetă, stație de emisie – recepție și stație de radioamplificare. Aparatajul electric de pe acoperiș era protejat de o mască.

Va primi numărul de parc 4031, deși nu va circula cu pasageri (cel puțin nu în această configurație). Va fi expus pentru prima oară în octombrie 1982, la Târgul Internațional București TIB ’82. Va apărea din nou peste 3 ani, la TIB ’85, împreună cu un vagon V3A CT produs pentru ITC Constanța.

În anul 1988, tramvaiul este „văduvit” de mochetă, de stațiile radio și de masca de pe acoperiș și este trimis în circulație cu pasageri, terminându-și astfel cariera de „tramvai de protocol”. Însă, istoria #V2A nu începe aici. Vă dăm întâlnire mâine, la aceeași oră, pentru a descoperi începuturile tramvaiului V2A. Până atunci, nu uitați să semnați petiția pentru a salva, printre altele, și ultimul V2A rămas: https://campaniamea.declic.ro/…/petitie-pentru-infiintarea-…

Îi mulțumim dl. ing. Bucșan pentru aceste informații valoroase.

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2020 . Designed by: Livedesign