Inițiativa pentru Muzeul Transportului Bucureștean

16 iunie 2020 Andrei Slavuteanul Istorie
Inițiativa pentru Muzeul Transportului Bucureștean – sursa

#V2AHistoryWeek. În noiembrie 1980, la „indicația” de a produce și vagoane de capacitate medie, este construit prototipul #V2A, cu numărul de parc #001. Având același număr ca primul V3A, acesta este schimbat în #4001, chiar înainte de a ieși pe poarta #URAC, la 1 mai 1981, în cinstea „zilei internaționale a celor ce muncesc”.

Vagonul este identic cu un V3A, dar fără secțiunea mediană. În martie 1982 se dă startul producției de serie, însă cu mici modificări față de prototip. Tramvaiele vor avea o nouă față și un nou tip de uși, mai mici decât la V3A, asemănătoare cu cele de la #Tatra T4R. Capul de serie este #4002.

Inițial sunt alocate depoului Panduri, dar până la sfârșitul vieții vor fi „colindat” aproape toate depourile bucureștene

În aprilie 1982, vagonul #4001 suferă modificări experimentale: aparatajul electric de pe acoperiș este mutat sub podeaua primei secțiuni (după modelul Tatra #T4R), iar tramvaiul este echipat cu pantograf simetric tip UKVZ, importat din URSS. Experimentul este un eșec lamentabil, astfel că în iulie 1982, vagonul este readus la starea inițială și retrimis pe traseu. În anul 1984, unele vagoane sunt modificate pentru a permite circulația lor în cuplu.

În total, sunt construite 36 de vagoane V2A „clasice”, numerotate #4001-4036. Inițial sunt alocate depoului Panduri, dar până la sfârșitul vieții vor fi „colindat” aproape toate depourile bucureștene. Ultimul vagon este retras pe 1 martie 2010. Niciun V2A „clasic” nu mai există astăzi. Mâine veți afla povestea versiunii bidirecționale a acestui vagon.

Semnați petiția pentru salvarea istoriei transportului bucureștean: https://campaniamea.declic.ro/…/petitie-pentru-infiintarea-…
Îi mulțumim dl. ing. Bucșan pentru aceste informații valoroase.
Credit foto: dl. ing. Bucșan, Andrzej Brzozowsky, public-transport.net

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2020 . Designed by: Livedesign