Inițiativa pentru Muzeul Transportului Bucureștean

22 decembrie 2020 Andrei Slavuteanul Actualitate, Istorie

Inițiativa pentru Muzeul Transportului Bucureștean

#TrolleyTuesday continuă în anul 1964, aducând la lumină, pentru cititori, o premieră pentru București: primul troleibuz articulat!

Pentru mărirea capacității de transport, la Atelierele Centrale ITB este conceput un prototip de #troleibuz cu denumirea de TV-2EA (E = electric, A = articulat).

Purtând numărul de parc #5001, acesta este realizat din două troleibuze normale TV-2E. Vehiculul tractor este un troleibuz în bună stare de funcționare, iar semiremorca este obținută dintr-un exemplar scos din uz.

Pe lângă articulație, troleibuzul se va remarca vizual și prin prezența grilei de ventilație din partea frontală, spre deosebire de seria TV-2E.Total neinspirat, captatorii troleibuzului sunt montați inițial pe semiremorcă, iar oscilațiile puternice din timpul mersului vor cauza sărirea constantă a acestora de pe fire.

Greșeala este remediată abia în 1965, prin mutarea captatorilor pe tronsonul tractor. Până în 1966, inclusiv, alte 20 de unități TV-2EA sunt realizate la Atelierele Centrale.

Uzinele #TudorVladimirescu își încearcă și ele norocul, iar în 1969 vor construi două prototipuri experimentale TV-2EA, pe baza documentației furnizate de #ITB.

Cele două nu vor intra în serviciu comercial, iar fabrica se va rezuma la producția de troleibuze simple pentru următorii ani.

Uzinele vor avea să fabrice într-o bună zi un troleibuz articulat de serie pentru întreaga țară, dar și pentru export, însă aceasta este o poveste pentru o altă zi de marți.https://campaniamea.declic.ro/…/petitie-pentru…

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2021 . Designed by: Livedesign