Bucurestii Vechi si Noi

Familia cu de toate – All Inclusive, de Alexandru Popa

18 februarie 2019 Georgiana Păun A-mestecate, Semnalari Culturale

Două familii descoperă că au în comun mai mult decât și-ar fi imaginat vreodată. Se întâlnesc undeva la mijloc de drum și se dezvăluie fiecare așa cum este, cu bune și cu rele.

Cu un fir epic foarte atent construit, cu răsturnări de situație, care mai de care mai neașteptate și mai ilare, All Inclusive este o comedie moralizatoare de foarte bun gust. Distribuția excelentă dă și mai multă savoare spectacolului: Diana Roman în rolul lui Adele este fenomenală! Pare o tânără neexperimentată, fragilă, neștiutoare, fără o direcție clară. Își joacă excelent rolul la început. Ne păcălește fără prea mare efort. Se dovedește a fi, însă, cea mai matură emoțional dintre toți: nu doar că are o contribuție semnificativă la rezolvarea puzzle-ului sentimental al celor care se voiau a fi adulții poveștii, dar acționează ca o portavoce a conștiinței. Cu alte cuvinte, îi pune pe toți la punct, îndeosebi pe proful care, spune ea, îi dăduse un 9, notă prea mică pentru jocul ei actoricesc. Complet de acord, jocul ei a fost de 10.

Medeea Marinescu, aici Margaret joacă rolul dominatoarei în relația cu Maurice. Vrea cu orice preț să își rănească soțul, dar asta pentru că și ea suferă. Îi lipsește să se simtă femeie, să se știe dorită, să i se facă pe plac. Joacă la cacealma cu această propunere de divorț, în speranța că soțul ei își va reconsidera sentimentele, și, deci, atitudinea. Își joacă, practic ultima carte. Replicile tăioase, pline de ironie fină, spuse pe tonalități  fascinant de diferite de către Medeea Marinescu smulg hohote de râs și aplauze de-a lungul spectacolului.

Maurice-ul lui Marius Manole este dominatul în relația cu Margaret. De altfel, cam așa îi plac lui femeile, căci se orientează către o amantă tot mână de fier. Marius Manole face din orice rol ar juca artă la cel mai înalt nivel. Se pliază pe orice. E dramatic, e comic, e 1 la 1 cu toate personajele lui. Și mai și lasă sentimentul că mai are de dat, că mai știe, că mai poate, astfel că îi vânezi spectacolele cu mare nerăbdare. Și așa este.

Mirela Oprișor a făcut deliciul spectacolului, după părerea mea. A jucat fabulos rolul amantei, al surorii, al femeii cu dureri ascunse bine de tot. A avut replici atât de amuzante, cu atât mai amuzante cu cât ea nu și-a schimbat deloc tonalitatea. Are mereu un feedback plin de nostimadă la adresa celorlalte personaje, le ironizează fără a le jigni, fără a le judeca, măcar. O face just for fun.

Vlad Zamfirescu, regizorul spectacolului si interpret al lui Vince, creionează un profesor inhibat emoțional, răpus de scheleții din dulap, care crede că pentru el e prea târziu să… orice. Primește, însă, probabil lecția vieții sale de la studenta sa, cu care trăiește o așa-zisă poveste de iubire.

All Inclusive este o poveste despre fragilitatea umană, care este uneori mai pregnantă la adulți, în antiteză cu înțelepciunea juvenilă. Vorbește despre trădare, greșeală, dar și îndreptarea acesteia, despre familie, cu bune și cu rele, despre acceptare reciprocă. Este o comedie savuroasă, de râs în hohote, nu orișicum. Pentru ca brusc să te oprești din râs și să te gândești.

All Inclusive se joacă în continuare în luna februarie, la TNB. Pentru cei din provincie, fiți cu ochii pe evenimente, spectacolul se joacă și în deplasare!

 

Mai multe detalii aici.

[addtoany]
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2019 . Designed by: Livedesign