Inițiativa pentru Muzeul Transportului Bucureștean

14 ianuarie 2020 Bucurestii Vechi Si Noi Bucurestii in istorie, Istorie

Continuăm seria dedicată primelor tramvaie „Bucur 1” cu prezentarea vagonulului #3002 – al doilea și ultimul tramvai de tip V2S-T fabricat. Deși promitea un pas înainte în proiectul modernizării tramvaiului bucureștean, povestea acestuia e mai scurtă și mai tristă decât a fratelui său, #3001.

Acesta a ieșit pe poarta Uzinei de Reparații „Atelierele Centrale” (URAC) din cadrul RATB în anul 2000, păstrând în mare parte aceleași caracteristici tehnice ale predecesorului său, dar venind cu un nou design exterior.

Vagonul circulă până în iunie 2007, când problemele de ordin tehnic și retragerile tot mai dese în depou fac vagonul inoperabil în condiții optime. Dacă pentru capul de serie, #3001, RATB renunță la orice tentativă de „resuscitare”, #3002 primește o a doua șansă, intrând într-un proces de reparație capitală ce se va desfășura între martie 2009 și martie 2010. Din păcate însă, la nici două luni de la revenirea sa în circulație, vagonul se întoarce la reparații. Până în anul 2011, tramvaiul va mai avea parte de o serie de probe, toate cu rezultate negative. În consecință, acesta este declarat irecuperabil, întrucât resursele financiare și logistice necesare readucerii sale în funcțiune sunt considerate o investiție nefezabilă.

Astfel se încheie scurta, dar interesanta viață în serviciul călătorilor pentru cele două prototipuri V2S-T. Domiciliate la depoul Militari, acestea au circulat o scurtă perioadă de timp și pe linia de metrou-ușor 41, recent inaugurată la vremea respectivă (și care avea să fie pentru mult timp linia „de protocol” a RATB), ulterior fiind repartizate pe traseele deservite de depoul Militari.

Săptămâna viitoare continuăm cu următorul prototip din serie – #3003. Acest tramvai va fi un punct de cotitură pentru proiectul „Bucur 1” și va fi de tip V2A-T (cu un singur post de conducere), spre deosebire de predecesorii săi.

Credem că locul vagonului unicat V2S-T #3002 este în Muzeul Transportului Bucureștean, drept exponat static, alături de „fratele mai mare” #3001, dar și alături de alte vehicule cu o covârșitoare valoare istorică, precum tramvaiele Rathgeber, troleibuzele unicat Rocar 412E și 812E Autodromo, sau autobuzele Saviem și DAC. Distribuiți petiția inițiată de Asociatia Metrou Usor și ajutați la popularizarea demersului nostru pentru salvarea istoriei transportului bucureștean:

https://campaniamea.declic.ro/…/petitie-pentru-infiintarea-…

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.
Mergi pe prima pagina
Bucurestii Vechi si Noi
Bucurestii Vechi si Noi © 2020 . Designed by: Livedesign